Raport o Biedzie.
We prepared the creative idea and were responsible for the production of the advertising spot, graphic materials and the contest website with the participation of brand ambassador, Wojtek Sokół.


the challenge.
The task was to present Samsung Galaxy products and their functionality, as well as emphasize the comfort of using the entire ecosystem of devices. All in a festive context and with known rapper Wojtek Sokół in the lead role.
the solution.
Kluczem okazała się przemyślana strategia i elastyczność komunikacyjna. Narrację oparliśmy na metaforze symbolicznego miasta Biedańsk. Dlaczego? Bo gdyby zebrać w jednym miejscu wszystkich żyjących w skrajnym ubóstwie, powstałoby największe miasto w Polsce.
Biedańsk nadał naszej opowieści strukturę i pozwolił mówić o ubóstwie w sposób czytelny, poruszający i przystępny.
Działania kampanii przypominały promocję prawdziwego miasta:
- powstało oficjalne konto Biedańska w mediach społecznościowych,
- pojawiły się publikacje na portalach tematycznych, w tym sportowych,
- uruchomiliśmy reklamy outdoorowe stylizowane na kampanię miejską.
2,5 miliona"Nothing" is the title of Wojtek Sokół's LP and a typical Polish answer to the question "what do you want for Christmasw skrajnym ubóstwie — to niemal 7% populacji.
the summary.
The digital campaign ran for 3 weeks. We combined tools influencing the image objective (standard storytelling) and the tactical objective of presenting the brand's products in detail (activation mechanics). This allowed us not only to deepen the relationship with the brand and draw the viewer's attention to the functionalities of the Samsung ecosystem, but also to evoke warm holiday feelings.











































